søndag 24. oktober 2010

Italiaturen.

Vel hjemme fra Italia sitter jeg og titter gjennom bildene og lengter tilbake. For en opplevelse!!
Jeg er så glad jeg har fått muligheten til å møte disse menneskene, oppleve kulturen deres "fra innsiden" og være en ekte italiener!

I 3 netter bodde vi hos Gabriele i Bologna. Der var det liv og røre! Mange som ville være med på utstillingen deres, og vi var opptil 7 stykker som sov i leiligheten hans (med et soverom!).


Det var utrolig spesielt å se bilde av seg selv på en utstilling! Aldri i verden har jeg forestilt meg at det kunne skje..


Før vi forlot Bologna, og reiste videre til Roma fikk vi sett store deler av byen. Mange søte, små gater med enorme bygninger. Innså hvor lite Norge faktisk er! Fikk også med oss en slags "messe" midt i gata. Trafikken ble stoppet av politiet, og folk sang og priset Jesus eller noe. Helt rart å se på...

ROMA!
Vi hadde fem dager i Roma, og fikk med oss det aller meste av kjente turiststeder, som Colosseum, Vatikanet, Spansketrappa, Trevi-fontenen ogsåvidere. På regndager anbefaler jeg ikke å satse på Vatikanet, alle trekker visstnok inn på slike dager og køene blir fryktelig lange! Vi sto flere timer i kø, enda vi ble med på guiding og slapp unna det verste... Hjelpes!



I Italia låser man fast kjærligheten sin til broer.
Vakker idé! :)

Mye inspirasjon å hente fra smågater. Stemningen var nydelig på kveldene, og vi trasket rundt omkring i byen hver dag og kveld. Gjett om vi ble slitne til slutt!

Temperaturen var helt perfekt for en slik tur! Mellom 19 og 24 grader. Ikke for varmt, ikke for kaldt. Oktober var en veldig fin tid å være i Italia på! Fikk jo kortet ned høsten her i Norge litt også. Denne uken har vi jo faktisk hadd snø! Litt av en overgang...
Blir lite interiørblogging fremover, siden jeg ikke ble hjemme i mer enn et døgn. Jeg hadde nemlig en planlagt innleggelse i 2 uker, så jeg sitter nå på en psykiatrisk avdeling noen mil hjemmefra. Var heldigvis flere pasienter jeg kjente her, så oppholdet hittil har vært fint, men utrolig tøft! Dette er inget hvilehjem, her jobbes det hardt for å bli frisk! :)

2 kommentarer:

  1. For noen herlige bilder du har lagt ut fra Italia; så ut som en utrolig flott tue. Jeg drømmer om å dra til Roma; det er så masse å oppleved der! Utrolig flotte stemningsbilder du tatt.
    Takk for at du deler :-)
    Ønsker deg god bedring og lykke til i candy trekning min, legger to lodd i potten til deg.
    Klem Guro

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en fantastisk tur!! ;)
    Mange flotte bilder!

    Ser du driver med litt scrapping og forskjellig lenger nede her, stilige kort! Og ikke minst fine bilder fra hjemmet ditt.

    La meg til som følger her ;)

    Klem fra Silje

    SvarSlett