torsdag 28. oktober 2010

Tjuesju.

Fordommer..?

Da jeg var yngre hadde jeg aldri i verden forestilt meg at jeg skulle feire min tjuesjuårsdag på en institusjon.
Da jeg ble innlagt hadde jeg aldri i verden forestilt meg at å feire min tjuesjuårsdag kunne bli en så fin dag!

Idag ble vekt av nattevakten klokken halv 8 som vanlig. Hun ønsket meg en fin feiring, og jeg tenkte mitt.. Feiring? På psykiatrisk? Haha.
Sto opp i troen på at dette skulle bli tidenes dårligste bursdag. Gikk ut av rommet mitt, lukket døra bak meg, og fikk se dette;

En medpasient gjorde at frokosten gikk som smurt! I tillegg fikk jeg mange gratulasjoner, flere bursdagskort og facebook ble overfylt av gode ord.



Hver dag får vi to middagsvalg her, og jeg hadde først valgt det trygge. Torsk. Kalorifattig og ikke særlig godt på smak er min mening. Behandleren min utfordret meg til å velge det andre; sodd. Sodd var nemlig det beste jeg visste da jeg var lita jente. Så det ble sodd idag!
På torsdager og mandager får vi servert is etter middag, og idag var intet unntak. Så jeg har da fått min dose bursdagsmat idag!
Neste år ønsker jeg meg en slik kake (bare i canon-utgaven);



[photo: weheartit.com ]

Hadde store planer om å kjøpe noe fint til meg selv i ettermiddag. Etter trasking rundt i butikker, endte jeg bare opp med en scrapbook. Vurderte lenge et par Green Gate-kopper, men det er jo ikke lenge igjen til jul, så jeg skriver det heller opp på ønskelisten. Sparer det beste til slutt ;)



Imorgen skrives jeg ut, og skal være hjemme til etter jul. Friheten skremmer meg, men samtidig ser jeg frem til å komme på jobb igjen, se samboeren min hver dag, styre og stelle i heimen, strikke og ordne julegaver :)

Tusen takk til nære og kjære for alle gratulasjoner! :)
Og takk til medpasienter og personale for å ha gjort denne dagen verdt å bære med seg i den mentale minneboka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar