tirsdag 28. september 2010

IKEA og drømmer.

Det skulle ikke være enkelt å blogge, gitt! Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde et stooort hus jeg kunne leke med. Vi leier nå en leilighet av mine svigerforeldre, og kan ikke gjøre akkurat det jeg vil med den. Dessuten har vi en meget stram økonomi, i og med at jeg får AAP gjennom NAV.

Har vært sykemeldt over lang tid, og drømmer om å komme tilbake til det ordentlige arbeidslivet igjen. Nå har jeg "kun" arbeidstrening, som i og for seg er en fantastisk ordning og jeg stortrives, men det blir ikke mange kronene til overs.



Igår var jeg og mannen på IKEA en tur, og vi falt begge for en Ektorp-sofa (som alle andre her i bloggverden?). Blir frarådet å kjøpte hvitt av alle rundt meg, siden vi ønsker oss barn etter hvert, men hvitt er jo så vakkert! Tror virkelig ikke jeg klarer å la være å investere i en sånn etter hvert ;)




Fant også en hylle med kroker under, som jeg har lett lenge etter. Er jo tross alt litt billigere å handle på IKEA. Men jeg går stadig og håper på å finne en på loppis!
Noen som vet om noen loppemarkeder i Trondheim til helgen?

I helgen har vi vært og plukket plommer hos min kjæres mormor. Jeg elsker [som sagt før] høsten, og venter stadig på flere høstfarger ute. Luften er så klar nå, og når jeg kjører til jobb ser jeg at det damper fra elva. NYDELIG! Note to self: Knipse bilde imorgen.




[Bilde: Litt pynt på en kommode i den lille gangen vår. Elsker symaskina, selv om jeg ikke kan å sy. Arvet fra min kjære mormor.]




[Bilde: Kan ikke noe for det, men jeg synes jakker blir så forferdelig rotete å henge i gangen siden den er så bitteliten. Istedet har jeg hengt englevinger fra Kremmerhuset, et sjal og en paraply på krokene. Englevingene har sett bedre dager, de er velbrukte i fotoshooter..]

Om litt over en uke reiser vi til ITALIA! Vi skal innom både Bologna og Roma. Er veldig spent... Har aldri vært der før.
- Hvordan er maten?
- Hva må jeg ha med?
- Finnes det noen fine butikker med skatter til hjemmet?
- Og ikke minst; Hvordan klare seg uten PC i over en uke???! Hahaha, snakker vi litt avhengig kanskje? ;)
Vel vel, det var vel det jeg hadde på hjertet hittil..
Ønsker alle en herlig tirsdag! Nyt finværet :D

2 kommentarer:

  1. Herlig innlegg, Nina:) Er så glad vi fant deg og bloggen din:) Sikker på at vi kommer til og trives her inne:)

    Så trist å høre at du har vært sykemeldt.. Vi har også opplevd mye av det. En av oss har hatt anoreksia, og den andre sliter med kroniske lidelser..

    Så mange fine ting!!:) Herlige bilder:)

    Italia kommer til å bli helt fantastisk:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Ikea er topp! De har bare såååå mye fint ;-)
    Veldig koselig gang du har. Kjempefin symaskin! Så koselig at du har fått den av mormoren din.

    Det hørtes helt vidunderlig ut å skulle reise til Italia. Riktig, riktig god tur ;-) Kos deg masse!

    SvarSlett